Peptonic Medical har inlett lanseringen av VagiVital i USA och når strategisk milstolpe

Peptonic Medical AB (publ) (”Peptonic” eller ”Bolaget”) har officiellt inlett den fullskaliga lanseringen av Bolagets intimvårdsprodukter under varumärket VagiVital på den amerikanska marknaden. Efter omfattande marknadsanalys och förberedelser tar Peptonic ett avgörande kliv in på världens största marknad för hälsoprodukter. Lanseringen inleds med VagiVital Moisturizing Intimate V Cleanser som riktar sig till millennials och Gen Z genom målinriktade kampanjer och strategiska samarbeten med influencers på plattformar som TikTok, Instagram, YouTube och Facebook. Genom professionella livsstilsfotograferingar, filmer och 3D-animationer bygger kampanjerna en stark visuell närvaro. Lanseringen markerar startskottet för bolagets strategiska expansion i USA.

För Bolagets satsning på den amerikanska marknaden har Peptonic samarbetat med den Los Angeles-baserade marknadsbyrån 1DS Collective. Efter en kortare försening rullas nu kraftfulla kampanjer ut som exponerar bolagets produkter, bryter barriärer och inspirerar kvinnor att på egen hand ta kontroll över sina intima medicinska besvär. Lanseringen inleds med VagiVital Moisturizing Intimate V Cleanser, följt av hela produktportföljen, med bland annat VagiVital Intimate Calming Gel, VagiVital AktivGel, Vernivia och VagiVital Active Glide.

För att bygga en stark visuell närvaro omfattar kampanjerna professionella livsstilsfotograferingar, filmer och 3D-animationer som lyfter fram VagiVitals fördelar, vetenskapliga grund och svenska arv. Användargenererat innehåll (UGC) och dynamiska reklamfilmer sprids brett via Google Ad Network (inklusive YouTube) och Meta Ad Network (Facebook och Instagram) för maximal räckvidd och synlighet. Samarbeten med strategiskt valda influencers lyfter kampanjerna genom genuina och engagerande samtal på sociala medier, med berättelser som talar till kvinnor i alla åldrar. Samtliga produkter kommer att finnas tillgängliga att köpa på Amazon och i Bolagets webbshop.

”Att ta klivet in på den amerikanska marknaden känns både magiskt och fantastiskt! Nu får kvinnor i USA tillgång till våra intimvårdsprodukter, det är även en strategiskt avgörande expansion av vår verksamhet. Men viktigast av allt, vi förändrar spelplanen för kvinnors intimhälsa, bryter barriärer och sätter en ny standard för intim egenvård. Det är stort, det är meningsfullt – och vi har aldrig varit mer redo än vi är nu”. säger Anna Linton, VD.

För ytterligare information kontakta:
Anna Linton, VD Peptonic Medical AB
Email: anna.linton@peptonicmedical.se
Telefon:  +46 70-244 92 07

Kort om Peptonic Medical AB                                                                                                                  
PEPTONIC medical AB (publ) är ett svenskt medicintekniskt bolag som utvecklar och säljer kliniskt bevisade egenvårdsprodukter inom intim kvinnohälsa. Under varumärkena VagiVital och Vernivia erbjuder Bolaget en receptfri portfölj av effektiva och skonsamma produkter som hjälper kvinnor att förstå, behandla och förebygga vanliga medicinska tillstånd i underlivet. Peptonics tillväxtstrategi bygger på geografisk expansion, särskilt i USA och Europa, och på att kontinuerligt stärka produktportföljen genom egen produktutveckling och strategiska förvärv.

Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och ett dotterbolag, Common Sense Marketing Inc., i USA. Peptonic Medical grundades 2009 och är sedan 2014 noterat på Spotlight Stock Market.